Aktualności




10.08.2022 – Odcinki III, IV i V

W dniu 10 sierpnia odbyły się Rady Techniczne na odcinkach III, IV i V. W Radach uczestniczyli Przedstawiciele Zamawiającego, Generalnego Wykonawcy oraz Inżyniera Kontraktu.
Podczas spotkań poruszone zostały sprawy bieżące oraz przedstawiono zaawansowanie prac na poszczególnych odcinkach.




05.08.2022 – Odcinki III, IV i V

Dnia 5 sierpnia 2022 r, Inżynier Kontraktu złożył Raporty Miesięczne z postępu prac za okres sprawozdawczy- lipiec 2022 r. dla wszystkich odcinków.




29.07.2022 – Odcinek V

Informujemy, że w dniu 02.08.2022 r. o godzinie 08:00 zostanie wprowadzona zgodnie z zatwierdzonym projektem tymczasowa organizacja ruchu związana z przełożeniem ruchu na bypass w ciągu DG 360844W w m. Nowe Iganie ul. Wyględówka”.




27.07.2022

Od dnia 27.07.2022 r. Biuro Inżyniera Kontraktu oraz Zamawiającego ma nową lokalizację w miejscowości Jagodne 11, 08-130 Kotuń. Pozostałe dane kontaktowe nie uległy zmianie.




20.07.2022 – Odcinki III, IV, V

W dniu 20 lipca 2022 r odbyła się Rada Budowy na odcinkach III, IV i V. W radach udział wzięli Przedstawiciele Zamawiającego, Generalnego Wykonawcy oraz Inżyniera Kontraktu.
Kierownicy Robót opisali zaawansowanie prac oraz przedstawili przewidywany postęp robót na kolejny okres rozliczeniowy.
Ustalono następny termin Rady Budowy na 17 sierpnia 2022 r.

Informujemy, że ulega zmianie lokalizacja biura Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego z dotychczasowej tj. Mińsk Mazowiecki 05-300 ul. Szczecińska 16G, na Jagodne 11, 08-130 Kotuń.




13.07.2022 – Odcinki III, IV, V

W dniu 13 lipca 2022 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna na odcinkach III, IV i V, w której uczestniczyli Przedstawiciele Zamawiającego, Wykonawcy oraz Inżyniera Kontraktu.
W trakcie narad przedstawiono postęp prac na poszczególnych odcinkach w stosunku do zaplanowanego programu.




5.07.2022 – Odcinki III, IV, V

W dniu 5 lipca 2022 r. Inżynier Kontraktu złożył Raporty Miesięczne z Postępu Prac za okres sprawozdawczy- czerwiec 2022 r dla wszystkich odcinków.




29.06.2022 – Odcinki III, IV, V

W dniu 29 czerwca 2022 r. odbyły się Rady Techniczne na odcinakach III, IV i V. W spotkaniach uczestniczyli Przedstawiciele: Zamawiającego, Generalnego Wykonawcy i Inżyniera Kontraktu.
Podczas narad poruszono sprawy bieżące dotyczące poszczególnych odcinków, kwestie BHP.




15.06.2022 – Odcinki III, IV, V

W dniu 15 czerwca 2022 r. w biurze Inżyniera Kontraktu odbyły się Rady Budowy na odcinkach: III, IV i V. W radach brali udział Przedstawiciele Zamawiającego, Generalnych Wykonawców oraz Inżyniera Kontraktu.
Na naradach poruszono i omówiono sprawy dotyczące postępu i zaawansowania prac na poszczególnych odcinkach w okresie sprawozdawczym.




08.06.2022 – Odcinki III, IV, V

W dniu 8 czerwca 2022 r. odbyły się Rady Techniczne na odcinkach III, IV i V. W radach uczestniczyli Przedstawiciele: Zamawiającego, Generalnych Wykonawców oraz Inżyniera Kontraktu.
Na naradach poruszono bieżące sprawy dotyczące wykonywanych prac.




06.06.2022 – Odcinki III, IV, V

W dniu 6 czerwca 2022 r. Inżynier Kontraktu złożył raporty miesięczne za maj 2022 r.




18.05.2022 – Rady Budowy - Odcinki III, IV, V

W dniu 18 maja 2022 roku w siedzibie Inżyniera Kontraktu odbyły się Rady Budowy na odcinkach III, IV oraz V. W spotkaniu udział wzięli Przedstawiciele Zamawiającego, Generalnych Wykonawców oraz Inżyniera Kontraktu.




11.05.2022 – Rady Techniczne - Odcinki III, IV, V

W dniu 11 maja 2022 roku odbyły się Rady Techniczne na odcinkach III, IV oraz V. W spotkaniu udział wzięli Przedstawiciele Zamawiającego, Generalnych Wykonawców oraz Inżyniera Kontraktu.




20.04.2022 – Rady Budowy - Odcinki III, IV, V

W dniu 20 kwietnia 2022 roku na odcinkach III, IV oraz V odbyły się Rady Budowy z udziałem Zamawiającego, Generalnych Wykonawców oraz Inżyniera Kontraktu.




14.04.2022 – Rada Techniczna - Odcinki III, IV, V

W dniu 13 kwietnia 2022 roku na odcinkach III, IV oraz V odbyły się Rady Techniczne z udziałem Zamawiającego, Generalnych Wykonawców oraz Inżyniera Kontraktu.




24.03.2022 – Odcinek IV

Na odcinku IV uaktualniono dane dotyczące zaawansowania projektu.
Zaktualizowane dane znajdują się w zakładce Postęp robót - > Węzeł Groszki – Węzeł Gręzów.




07.03.2022 – Odcinek III, IV, V

Inżynier przekazał Raporty Miesięczne za luty 2022 r.
Zaktualizowane dane znajdują się w zakładce Postęp robót.




04.02.2022 – Odcinek III, IV, V – nowa osoba ds. kontaktów ze społecznością lokalną i promocji

Od lutego funkcję specjalisty ds. kontaktów ze społecznością lokalną i promocji pełni Pani Agnieszka Grela.
Dane kontaktowe znajdują się tutaj: Kontakt




25.01.2022 - Odcinek III – Zmiana organizacji ruchu na odcinku III

W dniach 1 - 3 lutego 2022 roku na odcinku III z uwagi na wycinkę drzew rosnących przy DK2, zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu w km od 539+600 do 541+800, z ręcznym kierowaniem ruchu.
Możliwe chwilowe wstrzymania ruchu z uwagi na powalanie drzew.




12.01.2022 - Odcinki III, IV i V

W dniu 12 stycznia 2022 roku odbyła się Rada Techniczna na odcinkach III, IV i V.




04.01.2022 – Procedura wypłaty odszkodowania i przejmowania nieruchomości przez GDDKiA

Zapraszamy do zapoznania się z procedurami wypłaty odszkodowania oraz przejęcia nieruchomości dla właścicieli nieruchomości przeznaczonych pod budowę dróg przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W poniższych plikach znajdują się informacje o terminach, kwotach odszkodowań oraz niezbędnych dokumentach.

Procedura odszkodowawcza - Dokument PDF
Procedura przejmowania nieruchomości – FAQ - Dokument PDF




29.12.2021 – Odcinek V – Przekazanie placu budowy

W dniu 29 grudnia 2021 o godzinie 14:00 w Biurze Budowy Autostrady A2 Polaqua Sp. z o.o. w Gręzowie nastąpiło oficjalne przekazanie placu budowy Odcinka V. Oprócz przedstawicieli Wykonawcy obecni byli Kierownik Projektu z ramienia Zamawiającego (GDDKiA) oraz Inżynier Kontraktu i Inżynier Rezydent Odcinka V ze strony Nadzoru (Ayesa Polska).




23.12.2021 – Odcinek V - Udzielono zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na Odcinku V

Decyzja ZRID

Dnia 23 grudnia 2021 r. decyzją Wojewody Mazowieckiego udzielono zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na odcinku V.

Decyzja ZRID dla Odcinka V - Dokument PDF




17.12.2021 – Odcinek V – uzupełnienie postanowienia RDOŚ

Dnia 17 grudnia 2021 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie uzupełnił postanowienie z dnia 30.11.2021 uzgadniające warunki realizacji przedsięwzięcia.




17.12.2021 – Odcinek III – dokumentacja zdjęciowa z placu budowy

Wraz z rozpoczęciem robót na Odcinku 3 rozpoczyna się cotygodniowa dokumentacja zdjęciowa postępu robót.
Galeria zdjęć znajduję się TUTAJ.




16.12.2021 – Odcinek III – Rozpoczęcie okresu robót

Z dniem 16 grudnia 2021 na odcinku III oficjalnie rozpoczyna się okres realizacji robót budowlanych.




14.12.2021 – Odcinek III – Przekazanie placu budowy

W dniu 14 grudnia 2021 o godzinie 15:00 w Biurze Budowy Autostrady A2 Przedsiębiorstwa Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. w Jakubowie miało miejsce podpisanie protokołu przekazania placu budowy Odcinka III. Oprócz przedstawicieli Wykonawcy obecni byli Kierownik Projektu z ramienia Zamawiającego (GDDKiA) oraz Inżynier Kontraktu i Inżynier Rezydent Odcinka III ze strony Nadzoru (Ayesa Polska).




9.12.2021 – Odcinek III – decyzja ZRID

Dnia 9 grudnia 2021 decyzją Wojewody Mazowieckiego udzielono zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na odcinku III.

Decyzja ZRID dla Odcinka III - Dokument PDF




1.12.2021 – Odcinek V – Postanowienie w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko

Dnia 30 listopada Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał postanowienie w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko na odcinku V.




24.11.2021 – Spotkania Prawników

Dnia 24 listopada odbyło się spotkanie prawników Wykonawcy z prawnikami Nadzoru w celu omówienia zagadnień z zakresu umów z Podwykonawcami/Usługodawcami.




17.11.2021 - Odcinek III, IV, V – Rada Budowy

Dnia 17 listopada 2021 r. odbyły się kolejne Rady Budowy na wszystkich trzech odcinkach.




10.11.2021 - Odcinek V

Wykonawca poinformował, iż planuje rozpocząć roboty budowalne związane z przygotowaniem placu budowy w postaci inwentaryzacji dróg dostępowych, obiektów budowlanych w terenie przyległym do przyszłego Placu Budowy.




10.11.2021 - Odcinek III - Prace archeologiczne

Na odcinku III przeprowadzony został końcowy odbiór I etapu sondażowych archeologicznych badań wykopaliskowych w granicach stanowiska archeologicznego Sinołęka stan 4. W wyniku badań potwierdzono istnienie stanowiska nowożytnego i odkryto nieznaną dotąd fazę osadniczą datowaną wstępnie na epokę brązu.




10.11.2021 – Odcinek III, IV, V – Rady Techniczne

Dnia 11 listopada na wszystkich trzech odcinkach odbyły się Rady Techniczne z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, Konsultanta oraz Wykonawcy.




05.11.2021 – Odcinek III, IV, V – Raporty Miesięczne

Dnia 5 listopada 2021 roku Inżynier złożył Raporty miesięczne na wszystkich trzech odcinkach.




28.10.2021 – Wniosek o wydanie ZRID na odcinku IV

W dniu 28.10.2021 Wykonawca Odcinka IV (Odcinek od węzła Groszki (bez węzła) do węzła Gręzów (bez węzła)) – STECOL Corporation – działając na mocy pełnomocnictwa udzielonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek do Wojewody Mazowieckiego o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).




27.10.2021 - Rady Budowy na odcinkach III, IV i V

Dnia 27 października 2021 roku odbyły się Rady Budowy na odcinkach III, IV i V.




20.10.2021 - Rady Budowy na odcinkach III, IV i V

Dnia 20 października 2021 roku odbyły się Rady Budowy na odcinkach III, IV i V.




06.10.2021 - Odcinki III, IV i V

W dniu 6 października 2021 roku odbyła się Rada Techniczna na odcinkach III, IV i V.




30.09.2021 - Odcinek IV

W dniu 30.09.2021 r. Inżynier przekazał do Wykonawcy uwagi do Programu badań geotechnicznych.
Trwa weryfikacja przez Inżyniera/Zamawiającego PB, który będzie stanowił załącznik do wniosku o wydanie decyzji ZRID.




30.09.2021 - Odcinek V

Trwa weryfikacja STWIORB i sprawdzenie wniosków materiałowych.
W dniu 01.10.2021 zostaną pobrane próbki kruszyw do próbnych zarobów recept betonowych.




29.09.2021 - Odcinek III

W dniu 29.09.2021 została przekazana weryfikacja PW branży mostowej.




20.09.2021 - Odcinek IV

W dniu 20.09.2021 r. Wykonawca przekazał do weryfikacji Inżyniera/Zamawiającego Raport ponownej oceny oddziaływania na środowisko rev. 01.




15.09.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 15.09.2021 r. odbyła się kolejna Rada Budowy.




08.09.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 08.09.2021 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna.




31.08.2021 - Odcinek IV

W dniu 31.08.2021 r. odbyło się spotkanie ws. rozwiązań projektowych obiektu MA+PZD23 w zakresie jego późniejszego utrzymania.




25.08.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 25.08.2021 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna.




18.08.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 18.08.2021 r. odbyła się kolejna Rada Budowy.




11.08.2021 - Odcinek V

W dniu 11.08.2021 r. odbyło się spotkanie w sprawie uwag Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego do Projektu Budowlanego.




10.08.2021 - Odcinek IV

Inżynier przekazał Wykonawcy uwagi do PB-branża drogowa rew. 02 w zakresie planów sytuacyjnych, niwelety oraz przekrojów.




05.08.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 05.08.2021 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna.




28.07.2021 - Odcinek IV

Wykonawca przekazał do weryfikacji Inżyniera/Zamawiającego Projekt Budowlany w zakresie odwodnienia.




21.07.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 21.07.2021 r. odbyła się kolejna Rada Budowy.




07.07.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 07.07.2021 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna.




07.07.2021 - Odcinek V

W dniu 07.07.2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 34.




25.06.2021 - Odcinek IV

W dniu 25.06.2021 r. Inżynier Kontraktu przekazał Wykonawcy uwagi do Projektu Budowlanego w zakresie planów sytuacyjnych, niwelety, przekrojów oraz granicy pasa drogowego.




23.06.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 23.06.2021 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna.




16.06.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 16.06.2021 r. odbyła się Rada Budowy.




09.06.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 09.06.2021 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna.




28.05.2021 - Odcinek IV

Wykonawca przedłożył do Inżyniera Kontraktu Projekt Budowlany w zakresie planów sytuacyjnych, niwelety, przekrojów oraz granicy pasa drogowego.




26.05.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 26.05.2021 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna.




19.05.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 19.05.2021 r. odbyła się Rada Budowy.




12.05.2021 - Odcinek III, IV, V

W dniu 12.05.2021 r. odbyła się kolejna Rada Techniczna.




06.05.2021 - Odcinek III, IV, V

Ostatnie Rady Techniczne odbyły się w dniach 07.04.2021, 14.04.2021, 28.04.2021, 05.05.2021 oraz Rada Budowy w dniu 21.04.2021.




06.05.2021 - Odcinek III, IV, V

Ostatnie Rady Techniczne odbyły się w dniach 07.04.2021, 14.04.2021, 28.04.2021, 05.05.2021 oraz Rada Budowy w dniu 21.04.2021.




04.05.2021 - Odc. V - Odcinek od węzła Gręzów (z węzłem) do węzła Siedlce Zachód (z węzłem)

Powiadomienie o wszczęciu postępowania ZRID w dn. 30.03.2021 r.




29.04.2021 - Odc. III - Odcinek od węzła Kałuszyn (bez węzła) do węzła Groszki (z węzłem)

Zawiadomienie o wszczęciu postepowania ZRID w dn. 29.03.2021 r.




27.04.2021 - Odc. IV - Odcinek od węzła Groszki (bez węzła) do węzła Gręzów (bez węzła)

Wykonawca zaprezentował Zamawiającemu oraz Inżynierowi Kontraktu przyjęte założenia do wstępnego Projektu Budowlanego.




23.04.2021 - Odc. IV - Odcinek od węzła Groszki (bez węzła) do węzła Gręzów (bez węzła)

Wykonawca przedłożył Zamawiającemu Gwarancję Zwrotu Zaliczki w wys. 1% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej, tj. ok. 5,3 mln zł




19.04.2021 - Odc. IV - Odcinek od węzła Groszki (bez węzła) do węzła Gręzów (bez węzła)

Inżynier Kontraktu przyjął do stosowania na Kontrakcie złożony przez Wykonawcę Program dla etapu prac projektowych rew. 04




22.03.2021 - Odc. IV - Odcinek od węzła Groszki (bez węzła) do węzła Gręzów (bez węzła)

Inżynier Kontraktu zaakceptował PZJ – Część Projektową rew. 01




25.02.2021 - Odc. III - Odcinek od węzła Kałuszyn (bez węzła) do węzła Groszki (z węzłem)

Przekazano do Inżyniera Projekty Wykonawcze branży sanitarnej, teletechnicznej i elektrycznej dotyczące Odcinka III.




23.02.2021 - Odc. IV - Odcinek od węzła Groszki (bez węzła) do węzła Gręzów (bez węzła)

Wykonawca IV Odcinka pismem l.dz. 0010/A2_IV/F62/JQ/17022021 w dniu 18.02.2021 przekazał:
- Program dla etapu Prac Projektowych,
- Program Zapewnienia Jakości.




28.01.2021

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę trzeciego a zarazem ostatniego odcinka autostrady A2 pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami. Chodzi o 13-kilometrowy fragment pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów.

Kontrakt
Wykonawcą inwestycji jest firma STECOL Corporation. Umowa o wartości ok. 530,8 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia. Przy czym najpóźniej 10 miesięcy po zawarciu umowy wykonawca ma złożyć wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Po jej uzyskaniu do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest latem 2024 r.

Obowiązki wykonawcy
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa po nowym śladzie ok. 13 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu GDDKiA drogowego.

Więcej szczegółów na stronie:
https://www.gov.pl/web/gddkiapl/a/40775/Trzecia-umowa-na-projekt-i-budowe-A2-Minsk-Mazowiecki-Siedlce-podpisana




31.12.2020

W dniu 31.12.2020, Wykonawca Odcinka III [odcinek od węzła Kałuszyn (bez węzła) do węzła Groszki (z węzłem)] – Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. – działając na mocy pełnomocnictwa udzielonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).




11.12.2020

W dniu 11.12.2020, Wykonawca Odcinka V (odcinek od węzła Gręzów do węzła Siedlce Zachód) – Polaqua Sp. z o.o. – działając na mocy pełnomocnictwa udzielonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).




17.07.2020

Pierwsza Rada Budowy z udziałem Konsultanta.




07.07.2020

Podpisanie umowy przez Ayesa Polska Sp. z o.o. nadzór i zarządzanie wszystkimi trzema kontraktami – 07.07.2020 r.
Wartość umowy – 24 228 490,80 zł brutto.




07.04.2020

Podpisanie umowy przez Polaqua Sp. z o.o. na odcinek od węzła Gręzów (z węzłem) do węzła Siedlce Zachód (z węzłem) – 07.04.2020 r.
Wartość umowy – 559 161 250,57 zł brutto.




05.03.2020

Podpisanie umowy przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. na odcinek od węzła Kałuszyn (bez węzła) do węzła Groszki (z węzłem) – 05.03.2020 r. Wartość umowy – 499 759 123,99 zł brutto.




05.03.2020

Pierwsza umowa na projekt i budowę autostrady A2 Mińsk - Siedlce podpisana.

Więcej szczegółów na stronie:
https://www.gov.pl/web/gddkiapl/a/36858/Pierwsza-umowa-na-projekt-i-budowe-autostrady-A2-Minsk-Siedlce-podpisana