Odcinek od węzła Kałuszyn (bez węzła) do węzła Groszki (z węzłem)
Projekt i budowa autostrady A2 Warszawa — Kukuryki na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) — Siedlce
obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe:
• Odcinek autostrady A2 w km 524+005 od istniejącej obw. Mińska Mazowieckiego bez węzła Kałuszyn – do km ok. 536+065 z węzłem Groszki,
• Budowa węzłów drogowych: Groszki w km ok. 532+145, na przecięciu projektowanej autostrady z istniejącą drogą krajową nr 2 Warszawa – Terespol,
• Wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
• Przebudowa istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną autostradą A2 na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) – Siedlce,
• Budowa systemu odwodnienia drogowego,
• Budowa chodników i zatok autobusowych,
• Budowa wzdłuż autostrady A2 na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) – Siedlce dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
• Budowa wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
• Wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. - Budowa obiektów inżynierskich: Planowane drogowe i autostradowe obiekty inżynierskie:
- WD-12, w km ok. 525+420,
- WD-13, w km ok. 526+150,
- WD-14, w km ok. 527+285,
- MA+PZŚ 14A, w km ok. 527+700,
- WD-15, w km ok. 528+930,
- WD-16A, w km ok. 531+045,
- WD-17, w km ok. 532+145,
- WD-18, w km ok. 532+575,
- WA-19, w km ok. 533+850,
- WD-20, w km ok. 535+700.
- PZŚ-13A w Lesie Grodziskim koło Olszewic w km ok. 526+585,
- PZŚ-14A w dolinie Witówki w Szymonach w km ok.527+700 (estakada nad doliną),
- PZŚ-15A w Lesie Kałuskim koło Szymon w km ok.529+450,
- PZD-16 w Lesie Kałuskim koło Marysina w km ok. 530+370,
- PZD-16B w Lesie Kałuskim koło Groszków Starych (nad drogą nr 2),
- PZD-16C w Lesie Kałuskim koło Groszków Starych w km ok. 531+800,
- PZŚ-18A w dolinie Gawrońca koło Sinołęki w km ok. 533+600,
- PZŚ-19A w Piotrowinie w km ok. 534+700.
- PZM-3E, w km ok. 525+000, w Ryczołku,
- PZM-3F, w km ok. 525+750, w Olszewicach,
- PZM-4, w km ok. 529+500, w Skrzekach,
- PZM-5A, w km ok. 535+000, w Piotrowinie.
- PP-13, w kmok. 524+050, w Ryczołku,
- PP-14, w km ok. 526+300, w Olszewicach,
- PP-15, w km ok. 528+700, w Skrzekach,
- PP-16, w km ok. 533+120, w Groszkach Starych,
- PP-16A, w km ok. 533+700, w Sinołęce,
- PP-16B, w km ok. 533+750, w Sinołęce,
- PP-17, w km ok. 533+800, w Sinołęce,
- PP-17A, w poprzek drogi powiatowej nr 2253W po lewej stronie autostrady, w Sinołęce,
- PP-17B, w poprzek drogi powiatowej nr 2253W po prawej stronie autostrady, w Sinołęce,
- PP-18, w km ok. 535+950, w Sinołęce,
- PP-19, w km ok. 535+400, w Trzciance Starej,
- PP-20, w km ok. 535+950, w Trzciance Starej.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
- Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
- Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową, rozbiórką i przeniesieniem (translokacją) elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia autostrady do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu autostrady do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Planowane przejścia dla zwierząt:
Przejścia dla zwierząt dużych (PZD) i zwierząt średnich (PZŚ):
Przejścia dla zwierząt małych (PZM):
Przejścia dla płazów (PP):