Odcinek od węzła Groszki (bez węzła) do węzła Siedlce Zachód (dawniej Gręzów) (bez węzła)
Projekt i budowa autostrady A2 Warszawa — Kukuryki na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) — Siedlce
obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe:
• Odcinek autostrady A2 od węzła Groszki (bez węzła) w km ok. 536+065 do węzła Siedlce Zachód (dawniej Gręzów) (bez węzła) w km 548+951,50
• Wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
• Przebudowa istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną autostradą A2 na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) – Siedlce,
• Budowa systemu odwodnienia drogowego,
• Budowa chodników i zatok autobusowych,
• Budowa wzdłuż autostrady A2 na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) – Siedlce dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
• Budowa wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
• Wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. - Budowa obiektów inżynierskich: Planowane drogowe i autostradowe obiekty inżynierskie:
- WD-21, w km ok. 536+555,
- WD-22, w km ok. 538+065,
- MA+PZD 23, w km ok. 539+150,
- WA-23A, w km ok. 539+735,
- WD-24, w km ok.541+420,
- WD-25A, w km ok. 543+120,
- WD-26, w km ok. 544+985,
- WD-26A, w km ok. 546+375,
- WD-27, w km ok. 548+270.
- PZD-23 w dolinie Kostrzynia koło Sługocina w km ok. 539+150 (estakada nad doliną),
- PZD-25 w Lesie Mingoskim koło Kadłubnego w km ok. 542+385,
- PZD-25B w Lesie Mingoskim koło Uroczyska Nowiny w km ok. 543+985,
- PZŚ-26B w Tymiance w km ok. 547+150.
- PZM-6, w km ok. 537+330, w Trzciance Nowej,
- PZM-7, w km ok. 537+800, w Bojmiu,
- PZM-8, w km ok. 540+000, w Gałkach,
- PZM-8A, w km ok. 540+450, w Jagodnem,
- PZM-8B, w km ok. 541+630, w Jagodnem,
- PZM-8C, w km ok. 543+300, w Jagodnem,
- PZM-8D, w km ok. 544+650, w Polakach,
- PZM-9, w km ok. 545+525, w Czarnowążu.
- PP-21, w km ok. 536+800, w Trzciance Nowej,
- PP-22, w km ok. 547+300, w Tymiance.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
- Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
- Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową, rozbiórką i przeniesieniem (translokacją) elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia autostrady do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu autostrady do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Planowane przejścia dla zwierząt:
Przejścia dla zwierząt dużych (PZD) i zwierząt średnich (PZŚ):
Przejścia dla zwierząt małych (PZM):
Przejścia dla płazów (PP):