Odcinek od węzła Siedlce Zachód (dawniej Gręzów) (z węzłem) do węzła Siedlce Południe (dawniej Swoboda) (z węzłem)
Projekt i budowa autostrady A2 Warszawa — Kukuryki na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) — Siedlce
obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe:
• Odcinek autostrady A2 od węzła Siedlce Zachód (dawniej Gręzów) (z węzłem) w km ok. 548+951,50 do węzła Siedlce Południe (dawniej Swoboda) (z węzłem) w km ok. 561+440,40.
• Budowa węzłów drogowych:- węzeł Siedlce Zachód w km ok. 552+775 na skrzyżowaniu projektowanej autostrady z istniejącą drogą krajową nr 2 Warszawa – Terespol,
- węzeł Siedlce Południe w km ok. 559+475 na skrzyżowaniu z droga krajową nr 2 (obwodnicą Siedlce), z zapewnieniem dojazdu do drogi wojewódzkiej nr 803 Siedlce – Seroczyn poprzez obwodnicę Siedlec.
• Przebudowa istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną autostradą A2 na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) – Siedlce,
• Budowa systemu odwodnienia drogowego,
• Budowa chodników i zatok autobusowych,
• Budowa wzdłuż autostrady A2 na odcinku węzeł Kałuszyn (koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego) – Siedlce dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
• Budowa wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
• Wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. - Budowa obiektów inżynierskich: Planowane drogowe i autostradowe obiekty inżynierskie:
- WD-28, w km ok. 550+540,
- WD-29, w km ok. 552+385,
- WA-30, w km ok. 552+775,
- WA-31, w km ok. 553+800,
- WD-32, w km ok. 556+210,
- WD-33, w km ok. 557+210,
- WD-34, w km ok. 558+930,
- WD-35, w km ok. 559+475,
- WD 35A, w km ok. 560+085,
- MA+PZD 36, w km ok. 560+740.
- PZD-28A w lesie koło Gręzowa w km ok. 551+300,
- PZD-31A w lesie w Kolonii Dąbrówka – Wyłazy w km ok. 555+600,
- PZD-36 w dolinie Muchawki koło Swobody w km ok. 560+740 (estakada nad doliną).
- PZM-10A, w km ok. 549+000, w Broszkowie,
- PZM-10B, w km ok. 549+700, w Tuszetowie,
- PZM-10C, w km ok. 553+400, w Starym Opolu,
- PZM-10D, w km ok. 553+800, w Starym Opolu (WA-31)
- PZM-11, w km ok. 554+900, w Kolonii Dąbrówka,
- PZM-12, w km ok. 561+040, w Siedlcach.
- PP-23, w km ok. 555+750, w dolinie Świnicy w Wyględówce,
- PP-24, w km ok. 556+150, w dolinie Świnicy w Wyględówce,
- PP-25, w km ok. 557+000, w Wyględówce,
- PP-26, w km ok. 557+380, w Wyględówce,
- PP-27, w km ok. 560+300, w dolinie Muchawki w Żelkowie,
- PP-28, w km ok. 560+400, w dolinie Muchawki w Żelkowie,
- PP-29, w km ok. 560+500, w dolinie Muchawki w Żelkowie.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
- Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
- Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową, rozbiórką i przeniesieniem (translokacją) elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia autostrady do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu autostrady do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Planowane przejścia dla zwierząt:
Przejścia dla zwierząt dużych (PZD) i zwierząt średnich (PZŚ):
Przejścia dla zwierząt małych (PZM):
Przejścia dla płazów (PP):